Aplikacja Planet Mobile

Aplikacja Planet Mobile

Planet Mobile to aplikacja, dzięki której Klienci Banku Spółdzielczego w Głogowie Małopolskim otrzymują możliwość płatności zbliżeniowej za zakupy przy pomocy telefonu, w taki sam sposób jak kartą płatniczą.

 

Instrukcja instalacji aplikacji:

  1. Posiadać konto Gmail (google) i zaakceptować warunki korzystania z niego – klient wykonuje tę czynność na etapie uruchomienia samego telefonu z systemem Android;
  2. Posiadać urządzenie mobilne z technologią NFC (bezprzewodowa technologia umożliwiająca bezstykową transmisję danych na bliską odległość);
  3. Posiadać system Android w wersji 4.4 lub nowszej (planowane podwyższenie wypada Google w 2019 roku do wersji 5.0);
  4. Posiadać aktywną plastikową kartę wydaną przez Bank (debetową lub kredytową, VISA lub MasterCard);
  5. Zainstalować aplikacje Planet Mobile wyszukując ją w sklepie Google Play;
  6. Na urządzeniu mobilnym posiadać zainstalowaną aplikację mobilną Planet Mobile – rejestracja do Planet Mobile odbywa się z wykorzystaniem portalu www.kartosfera.pl zgodnie z krokami podawanymi w aplikacji;
  7. Zalogować się do Planet Mobile. Po potwierdzeniu kodu aktywacyjnego z Kartosfery aplikacja powinna zaczytać wszystkie dotychczasowo wydane produkty kartowe klienta;
  8. Wybrać kartę, którą chce dodać do płatności mobilnych;
  9. Wybrać przycisk Dodaj do GPay (znajduje się pod wizerunkiem karty dla której płatności Google Pay są udostępnione).
  10. Na etapie dodawania karty zaakceptować Regulamin korzystania z kart płatniczych BPS w ramach Google Pay jak również zgody formalne oraz warunki korzystania z usługi przedstawione podczas dodawania karty do Google Pay;
  11. W trakcie dodawania karty poprzez Planet Mobile aplikacja może poprosić o zmianę ustawień płatności NFC, w menu „Dotknij i zapłać”, na Google Pay. Należy zezwolić na taką operację;
  12. Po zakończeniu procesu dodawania karty telefon jest gotowy do płatności. Należy pamiętać aby w sekcji „Dotknij i zapłać” w ustawieniach Android mieć ustawioną aplikację Google Pay jako domyślną jeśli w przyszłości pojawił się inny dostawca portfela na telefonie użytkownika.

Planet Mobile zawiera również funkcję umożliwiającą podgląd stanu środków na rachunku karty oraz analizę historii transakcji z trzech ostatnich miesięcy. Ponadto aplikacja posiada wyszukiwarkę bankomatów.

 

W celu bezpiecznego korzystania z płatności telefonem niezbędne jest:

  • Zainstalowanie w smartfonie oprogramowania zabezpieczającego (skanera antywirusowego, zapory sieciowej) oraz jego regularna aktualizacja;
  • Unikanie instalowania w smartfonie oprogramowania pochodzącego z nieautoryzowanych źródeł, w tym przekazywanego pocztą elektroniczną lub SMS/MMS. Instalację aplikacji, zwłaszcza z nieznanych źródeł powinna poprzedzać jej weryfikacja przez oprogramowanie antywirusowe;
  • Niestosowanie łatwych do odgadnięcia numerów PIN np. 0000, 1111 itp. oraz niezapisywanie kodów PIN w sposób jawny. Nie należy przechowywać zapisanych kodów PIN w pamięci telefonu oraz w innych miejscach, w których istnieje ryzyko jego kradzieży, np. w portfelu. W przypadku podejrzenia ujawnienia kodów PIN nieuprawnionym osobom, należy niezwłocznie dokonać ich zmiany, ponieważ potencjalne straty mogą być znacznie wyższe niż wynikające z limitów transakcji zbliżeniowych;
  • Wyłączanie telefonu przed oddaniem do depozytu, szatni, itp.;
  • Nieoddawanie telefonu do serwisu z kartą SIM-NFC, SD-NFC, jeżeli limit płatności zbliżeniowych nie został wcześniej zablokowany.
wstecz
Zamknij x
W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.