Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że od 1 października 2024 roku w bankowości elektronicznej naszego Banku jest dostępna możliwość złożenia wniosku o świadczenie z programu Aktywny Rodzic. Program zastąpi dwa dotychczasowe programy rządowe „Dofinansowanie w żłobku” oraz „Rodzinny Kapitał Opiekuńczy”.
Program Aktywny Rodzic wspiera rodziców i opiekunów dzieci do lat 3 w łączeniu obowiązków zawodowych z rodzicielstwem. Dzięki niemu można ubiegać się o trzy różne świadczenia, dostosowane do sytuacji rodzinnej i zawodowej.
Świadczenie „Aktywnie w domu”
500 zł miesięcznie dla rodziców, którzy sprawują opiekę nad dzieckiem w domu.
Świadczenie „Aktywnie w żłobku”
1500 zł miesięcznie na opłacenie opieki w żłobku lub klubie dziecięcym.
Świadczenie „Aktywni rodzice w pracy”
Wsparcie dla aktywnych zawodowo rodziców w wysokości 1500 zł miesięcznie.
Wnioski o świadczenie „Aktywni rodzice w pracy” i „Aktywnie w domu” można składać najwcześniej w 12 miesiącu życia dziecka. Wniosek o świadczenie „Aktywnie w żłobku” można złożyć w dniu, gdy dziecko zacznie uczęszczać do żłobka, klubu dziecięcego lub trafi pod opiekę dziennego opiekuna.
Wnioski o świadczenie można składać za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej Banku od 1 października 2024 r. Po zalogowaniu, należy rozwinąć zakładkę "Pozostałe", wybrać "300/800+", następnie "Zgadzam się" po czym system przekieruje do systemu Eximee, gdzie pojawi się opcja "Złóż wniosek o świadczenie Aktywny Rodzic".
Więcej o zasadach programu mogą Państwo przeczytać na stronie:
https://www.gov.pl/web/rodzina/aktywny-rodzic