Aktualności

Uwaga ! Oszuści internetowi !

Uwaga na fałszywe telefony z numerów podszywających się pod numery Banku

Informujemy o kolejnym sposobie działania oszustów podszywających się pod pracownika Banku. W takim przypadku numer telefonu, z którego dzwoni oszust, wyświetla się Klientowi jakby rzeczywiście pochodził z Banku. Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu - w tym numery Banku. Nie jest to związane z jakimkolwiek przełamaniem bankowych systemów bezpieczeństwa.

Poniżej prezentujemy schemat z jakim postępuje oszust:

Oszust podszywający się pod pracownika działu bezpieczeństwa lub działu techniczego Banku, prawdopodobnie będzie znał Twoje imię i nazwisko. Chcąc być wiarygodny na początku przekaże informację o nagrywaniu rozmowy, powołując się na formułę RODO. Poinformuje np. o zablokowaniu przelewu z konta lub rzekomym włamaniu na konto bankowe i usiłowaniu dokonania przelewu. Ale jednocześnie zapewni, że sytuacja jest pod kontrolą i zachęci do pobrania i zainstalowania aplikacji (np. Quicksuport od TeamViewer), pod pretekstem usprawnienia komunikacji z Bankiem lub zdalnego usunięcia złośliwego oprogramowania z komputera.

Jeśli uwierzysz i zainstalujesz aplikację, oszust przejmie kontrolę nad Twoim urządzeniem. Sprytnie pozyska dalsze dane, np.: login, hasło, kod z SMS-a autoryzacyjnego. W efekcie wyczyści konto ze wszystkich pieniędzy.

Jak się bronić?

  • Przerwać rozmowę - rozłączyć się;
  • Upewnić się, że istotnie połączenie zostało przerwane;
  • Zadzwonić do Banku na nr telefonu dostępny na stronie internetowej Banku i przedstawić sprawę;
  • W uzgodnieniu z Bankiem zgłosić sprawę organom ścigania, jeśli ujawnione zostały poufne informacje lub zainstalowana aplikacja wskazana przez oszusta;
  • Przed ponownym korzystaniem z bankowości internetowej – przy użyciu nowych środków dostępu – upewnić się, że urządzenie, z którego korzystamy jest wolne od wszelkich podejrzanych instalacji oraz zabezpieczone aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.

Jakie stosować zasady bezpieczeństwa:

  • Nigdy nie podawaj przez telefon loginu i hasła do bankowości internetowej;
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych;
  • Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska, jeżeli ich sam nie podał. Pracownicy Banku przedstawiają się już na początku rozmowy;
  • Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych czy kodu autoryzacyjnego z tokena. Kody te służą do potwierdzania przelewów czy dodawania nowych zaufanych urządzeń w Twojej bankowości internetowej. Dokładnie czytaj treść otrzymywanych z systemu SMS-ów, żeby wiedzieć, czego konkretnie dotyczą;
  • Bez dobrze uargumentowanej przyczyny nie podawaj przez telefon również swojego numeru PESEL;
  • Zachowaj też ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. Oszuści często sugerują, że wszystko, o co proszą, musi być wykonane jak najszybciej. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.

 

Zarząd Banku Spółdzielczego w Głogowie Małopolskim

MojeID

 

W dniu 23.07.2021 usługa mojeID została udostępniona dla Klientów Banku korzystających z bankowości internetowej.

Jest to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną. Dzięki mojeID nie trzeba udawać się np. do urzędu, ubezpieczyciela, dostawcy energii, placówki medycznej czy firmy telekomunikacyjnej, by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty. Usługa mojeID działa podobnie jak ProfilZaufany, z tą różnicą, że potwierdzenie tożsamości w mojeID można wykorzystać także w kontaktach z podmiotami komercyjnymi.

 

MojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

 

Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego. 

Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl

Proces umorzeń subwencji

Proces umorzeń subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0.

Po 29 kwietnia 2021 r. rozpoczyna się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0. dla mikro, małych i średnich firm. Proces umorzeń zostanie zainicjowany indywidualnie dla każdej subwencji, w rocznicę wpłynięcia środków na rachunek firmy.

PORADNIK DLA BENEFICJENTA - procedura rozliczania subwencji w ramach Tarczy 1.0

W związku z tym, iż po 29 kwietnia 2021 r. rozpocznie się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0  Polski Fundusz Rozwoju w dniu 13 kwietnia 2021 r. dokonał zmiany obecnie obowiązującej treści Regulaminu ubiegania się o udział w programie rządowym „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm”. Niniejsza zmiana Regulaminu wchodzi w życie w dniu 28 kwietnia 2021 r. 

Informacja o szkoleniach Tarcza PFR 1.0

TARCZA FINANSOWA POLSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU

 Informacja dotycząca szkoleń PFR z procesu umorzeń w ramach Tarczy Finansowej 1.0.

Zmiany do moratorium pozaustawowego

 

Celem stosowania jednolitych zasad dot. moratoriów pozaustawowych dla sektora bankowego, z  uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania sektora bankowości spółdzielczej Związek Banków Polskich oraz Krajowy Związek Banków Spółdzielczych wypracowały rozwiązania w zakresie ich stosowania dla mikro, małych średnich, dużych przedsiębiorców, podmiotów prowadzących działalność rolniczą oraz działalność agroturystyczną.

Tarcza Finansowa PFR 2.0

Tarcza Finansowa PFR 2.0


Jeżeli prowadzisz mikro, małą lub średnią firmę to możesz złożyć wniosek o bezzwrotną subwencję w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0 w systemie bankowości elektronicznej naszego Banku. To kolejny, po Tarczy Finansowej 1.0., Program wdrażany przez Polski Fundusz Rozwoju, którego zadaniem jest wsparcie firm będących w trudnej sytuacji finansowej w związku z epidemią koronawirusa. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza .

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że Zespół Google Pay ogłosił w Polsce zmianę sposób autoryzacji transakcji powyżej limitu 100 złotych – z dotychczasowego obowiązkowego podania kodu PIN na weryfikację tożsamości posiadacza karty na telefonie. Zmiana ma na celu m.in. ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa (poprzez brak konieczności dotykania klawiatury terminala płatniczego).

Uwaga na oszukańcze serwisy internetowe

Szanowni Państwo
W załączeniu umieszczamy link do Komunikatu Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji i FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP z dnia 10 lipca 2020 r. "Uwaga na oszukańcze serwisy internetowe oferujące inwestycje w kryptowaluty i na rynku Forex".
 
 

 

Szanowni Państwo,

Zapraszamy do uczestnictwa w loterii Visa. Wystarczy płacić za zakupy (również te internetowe) kartami Visa. Płatności można dokonywać także telefonem.

Wszystkich naszych Klientów, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa zapraszamy do odwiedzenia serwisu internetowego Grupy BPS zawierającego informacje o działaniach pomocowych. W jednym miejscu znajdą Państwo materiały informacyjne dotyczące wsparcia dla Klientów indywidualnych i firm oferowanego przez Banki Spółdzielcze z Grupy BPS oraz instytucje państwowe. Strona zwiera m.in. obszerne informacje na temat Tarczy Finansowej PFR, w tym Kalkulator, za pomocą którego  przedsiębiorcy mogą wyliczyć przewidywaną wysokość subwencji PFR.

Serwis dostępny jest pod adresem: www.grupabps.pl/wsparcie-dla-klientow

Na stronie znajdą Państwo:

  • Informacje na temat Tarczy Finansowej PFR, w tym:
    • o warunkach finansowania dla mikro i MŚP,
    • linki do dokumentów: „Najczęściej zadawane pytania” oraz „Przewodnika dla mikro, małych i średnich firm”,
    • kalkulator, za pomocą którego przedsiębiorcy mogą wyliczyć w jakiej wysokości mogą otrzymać wsparcie finansowe z PFR,
    • dokument „Jak określić liczbę pracowników, aby ustalić czy firma należy do grupy mikrofirm lub MŚP oraz jak określić liczbę pracowników w celu ustalenia wysokości subwencji dla mikrofirmy, a następnie jej częściowego umorzenia?”,
    • informację jak się przygotować do złożenia wniosku,
    • informację o bezpłatnych szkoleniach organizowanych przez PFR dla przedsiębiorców.
  • Informacje o wybranych aspektach Tarczy Antykryzysowej;
  • Przydatne linki – wskazanie na strony internetowe, zawierające istotne informacje o programach pomocowych;
  • Szkolenia –  informacje o webinariach i innych dostępnych formach edukacji, pozwalających zdobyć wiedzę w tematyce pomocowej.

Serwis jest na bieżąco aktualizowany i uzupełniany. Wierzymy, że będzie dla Państwa ułatwieniem w wyszukiwaniu informacji o działaniach pomocowych.

WAŻNA INFORMACJA W SPRAWIE TARCZY FINANSOWEJ

Szanowni Przedsiębiorcy,

W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.

TARCZA FINANSOWA URUCHOMIENIE

Możesz już złożyć wniosek w programie Tarcza Finansowa PFR. To program pomocowy dla mikro, małych i średnich oraz dużych firm, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa. Wnioski o finansowanie w postaci częściowo bezzwrotnych subwencji w przypadku mikrofirm oraz małych i średnich firm można złożyć poprzez system bankowości internetowej naszego Banku. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl.

Tarcza Finansowa PFR

Polski Fundusz Rozwoju uruchamia Tarczę Finansową PFR. To program pomocowy dla mikro, małych i średnich oraz dużych firm, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa. Wnioski o finansowanie w postaci częściowo bezzwrotnych subwencji w przypadku mikrofirm oraz małych i średnich firm będzie można składać poprzez system bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Głogowie Małopolskim. Składanie wniosków rozpocznie się w ciągu najbliższych dni. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza.

Szanowni Państwo,

W trosce o zdrowie Państwa i naszych Pracowników wprowadziliśmy zmiany w obsłudze klientów. Pomiędzy godz. 10:00 a 12:00 w placówkach naszego Banku obsługujemy tylko osoby powyżej 65 roku życia. W tym czasie nie będziemy obsługiwać pozostałych Klientów.

Osoby poniżej 65 roku życia zapraszamy w pozostałych godzinach pracy naszych placówek. Prosimy również o zachowanie bezpiecznej odległości 2 metrów od pozostałych Klientów.

DZIAŁANIA POMOCOWE DLA KLIENTÓW

W związku z epidemią koronawirusa Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim umożliwia swoim Klientom odroczenie spłaty rat kredytów na okres: 

- klient indywidualny - do 3 miesięcy,

- klient instytucjonalny - do 6 miesięcy.

Zwiększenie limitu kartowych operacji zbliżenowych

Szanowni Klienci,

Informujemy, że w związku z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa został zwiększony limit transakcji zbliżeniowych kartą, tj. nie wymagających podawania nr PIN, do kwoty 100 PLN.

Uwaga na wyłudzenia „na koronawirusa”

Obecnie obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego wykorzystują oszuści. To dla nich okazja do wyłudzenia loginów i haseł do bankowości za pomocą fałszywych stron płatności. 

KOMUNIKAT

ZARZĄDU BANKU SPÓŁDZIELCZEGO W GŁOGOWIE MAŁOPOLSKIM

 

Szanowni Państwo,

Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów oraz Pracowników, zwracamy się z prośbą do Państwa o ograniczanie wizyt w Oddziałach naszego Banku do niezbędnego minimum.

Nasza prośba podyktowana jest troską o zdrowie nas wszystkich, w kontekście rozprzestrzeniania się w Polsce koronawirusa i co z tego wynika, koniecznością ograniczenia przebywania w miejscach publicznych i większych skupiskach ludzkich.

Mikrorachunek podatkowy

Szanowni Klienci,

Od 1 stycznia 2020 r. zmianie ulegnie sposób dokonywania płatności za należności podatkowe z tytułu PIT, CIT, VAT. Wpłat należy dokonywać na indywidualny numer rachunku podatkowego (mikrorachunek podatkowy) w formatce przelewu podatkowego. Wynika to z ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (w tym ordynacji podatkowej).

Ministerstwo Finansów uruchomiło generator mikrorachunków podatkowych, dostępny pod adresem www.podatki.gov.pl/generator-mikrorachunku-podatkowego/. Numer rachunku podatkowego można również uzyskać we właściwym urzędzie skarbowym.

Indywidualny numer rachunku podatkowego będzie składał się z 26 znaków i będzie zawierał numer PESEL (osoby fizyczne) lub NIP (podmioty niebędące osobą fizyczną ani urzędem skarbowym).


Więcej informacji na stronie www.podatki.gov.pl/mikrorachunek-podatkowy.

 

Uwaga: wpłaty dotyczące mandatów karnych należy dokonywać tak jak dotychczas, poprzez opcję "przelew podatkowy" (nr konta zaczyna się od cyfr 47), z wyjątkiem mandatów wystawionych przez Inspekcję Ruchu Drogowego, które należy regulować poprzez opcję "przelew zwykły" na podane do wpłaty konto.

 

Biała lista podatników VAT

Co to jest biała lista podatników VAT

1 września 2019 r. zaczął działać wykaz informacji o podatnikach VAT, który ma pomóc firmom skutecznie i szybko weryfikować kontrahentów. Wykaz zastąpił dotychczas funkcjonujące listy podatników: zarejestrowanych niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT.

Zmiany w bankowości elektronicznej

Szanowni Klienci

Informujemy, że w związku z wejściem w życie od dnia 14.09.2019 r. zapisów ustawy o usługach płatniczych dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 (tzw. PSD2), która nakłada na dostawców usług płatniczych, w tym na nasz Bank obowiązek silnego uwierzytelnienia użytkownika w systemach bankowości elektronicznej, zmianie ulegną zasady logowania oraz autoryzacji zleceń. Zmiany te będą dotyczyły zarówno systemów bankowości internetowej jak i transakcji kartowych.

Komunikat dla posiadaczy tokenów RSA

BARDZO WAŻNA INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ KORZYSTAJĄCYCH Z TOKENÓW RSA DO AUTORYZACJI TRANSAKCJI

Wniosek 500+ i 300+

Złóż wniosek o świzdczenie 500+ i dobry start za pośrednictwem naszej bankowości internetowej.

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Ostrzegamy przed fałszywymi stronami udającymi pośredników szybkich płatności. Na atak narażeni są użytkownicy bankowości internetowej i mobilnej robiący zakupy przez internet.

PSD2

 

Raport dostępności API PSD2 za okres: 14.06.2021 - 13.09.2021

 

API PSD2

Bankowość Internetowa

Raportowany kwartał

 

Dostępność (%)

 

Niedostępność (%)

 

Dostępność (%)

 

Niedostępność (%)

 

14.06.2021 r - 13.09.2021 r

 

99,98

 

0,02

 

99,98

 

0,02

Co to jest PSD2?

PSD2 (ang. Payment Services Directive) to dyrektywa Unii Europejskiej dotycząca usług płatniczych. W polskim prawie jej zasady zostały uregulowane w ramach nowelizacji ustawy o usługach płatniczych. Wprowadzenie dyrektywy wynika ze zmian technologicznych na rynku płatności oraz pojawiających się regularnie na rynku nowych usług płatniczych. Dyrektywa umożliwia pojawienie się na rynku nowych podmiotów (tzw. TPP), którzy za zgodą Klienta, będą mogli świadczyć dodatkowe usługi (AIS, PIS i CAF).

Podstawowy rachunek płatniczy

Zarząd Banku Spółdzielczego w Głogowie Małopolskim informuje, że od dnia 8 sierpnia 2018 r. do oferty Banku wprowadzony został Podstawowy rachunek płatniczy. Produkt dedykowany jest osobom, które nie posiadają żadnego rachunku płatniczego w innym banku.

Split Payment

Zapraszamy do zapoznania się z informacją na temat Mechanizmu Podzielonej Płatności (Split Payment):

Przepisy RODO - Ochrona danych osobowych

Ochrona danych osobowych jest jednym z najważniejszych procesów realizowanych przez Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim. Na bieżąco informujemy Państwa o ważnych zmianach w przepisach prawa, w tym o prawach osób, których dane dotyczą. Parlament Europejski opublikował w 2016 roku Rozporządzenie 2016/679 w sprawie ochrony danych osobowych, zwane RODO. Będzie ono miało zastosowanie w Unii Europejskiej od 25 maja 2018 roku.

Informacja

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/847 z dnia 20 maja 2015 w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych

Filmy instruktażowe Systemu Bankowości Internetowej

Szanowni Państwo,

Przygotowaliśmy dla Państwa nowoczesną formę edukacji, która umożliwi Państwu zapoznanie się z zasadami obsługi i możliwościami bankowości internetowej Asseco CBP.

Zmiana w sposobie dystrybucji kart płatniczych

Szanowni Klienci,

Zapraszamy do zapoznania się z broszurą dotyczącą sposobu aktywacji kart płatniczych.

Informacja dla klientów Centrum Usług Internetowych

Uwaga na złośliwe oprogramowanie GozNym.

Bank Spółdzielczy to nie SKOK

KZBS informuje w związku z obecną sytuacją w sektorze SKOK

Technologia biometryczna w bankomacie Banku.

Szanowni Klienci,

Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim, jako jeden z pierwszych w regionie, wprowadził usługę uwierzytelniania w bankomacie za pomocą biometrii.

Zamknij x
W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.